ORIFLAME ZÍSKAL EFFIE

19.01.2011 08:27

ORIFLAME ZÍSKAL V ČESKÉ REPUBLICE STŘÍBRNOU EFFIE - NEJVYŠŠÍ OCENĚNÍ ZA NEJEFEKTIVNĚJŠÍ REKLAMU VE SVÉ KATEGORII

Úspěch pronásleduje Oriflame v České republice na každém kroku. Nejen že letos obdržela značka Oriflame ocenění Superbrands 2006 a byla zařazena mezi 100 nejsilnějších značek v České republice, ale na sklonku podzimu získala také prestižní ocenění EFFIE. Oriflame obsadil v 11. ročníku české Effie 2007 stříbrnou příčku v kategorii ostatní rychloobrátkové zboží. První místo nebylo v dané kategorii vyhlášeno, Oriflame tak se svojí reklamní kampaní „Inspirováno přírodou, vyvinuto Oriflame“ získal nejvyšší ocenění. Kampaň pro ni vytvořila komunikační agentura EURO RSCG.

EFFIE je zkratka slova efficiency (efektivnost) a označuje soutěž o nejefektivnější reklamu. V EFFIE se porota rozhoduje podle měřitelných výsledků kampaní, hodnotí se jejich účinnost a úspornost. Na kreativní práci se oceňuje účelnost a cílevědomost, s níž slouží stanovené strategii.

Effie označuje soutěž o nejefektivnější reklamu. Odborná porota Effie, která zasedala ve čtvrtek 6. září, vybrala ze 71 přihlášených celkem 21 reklamních kampaní, které zařadila na shortlist. Nakonec se jednomyslně usnesla a z nominovaných kampaní vybrala vítěze celkem v 5 kategoriích. Ze zdroje z webových stránek soutěže www.effie.cz vyplývá, že v minulém roce soutěžilo o přízeň poroty 76 kampaní ve čtyřech kategoriích. V roce 2007 hodnotili porotci kampaně celkem v 5 kategoriích, a to potraviny a nápoje, ostatní rychloobrátkové zboží, finanční služby, ostatní služby, výrobky dlouhodobé spotřeby a sociální a kulturní marketing. Jména všech vítězů byla již tradičně vyhlášena na slavnostním galavečeru na Pražském Žofíně, a to ve čtvrtek 25. října.

Porota rozhodla podle měřitelných výsledků kampaní, hodnotila jejich účinnost a úspornost. Na kreativní práci ocenila účelnost a cílevědomost, s níž slouží stanovené komunikační strategii. V kategorii rychloobrátkové zboží získala stříbrnou Effie švédská kosmetická společnost Oriflame se svojí reklamní kampaní „Inspirováno přírodou, vyvinuto Oriflame“. Bronzovou příčku získal ve stejné kategorii Reckitt Benckiser s kampaní „Woolite vaše oblečení v pračce ochrání“. Zlatá příčka vyhlášena nebyla, Oriflame tak ve své kategorii získal nejvyšší ocenění. 

EFFIE překračuje hranice reklamy a tradičních médií, protože moderní marketing kombinuje různé komunikační disciplíny a využívá nová média. Podle mezinárodního průzkumu reklamy (GWA) je Effie nejprestižnější soutěží v oblasti komerčních komunikací. Koná se ve více jak třiceti vyspělých zemích světa a má i dva nadnárodní formáty: Euro Effie, evropskou soutěž o nejefektivnější kampaň, kde podmínkou účasti je úspěšné využití alespoň ve dvou zemích starého kontinentu, a Gobal Effie, kde je podmínkou využití aspoň v šesti zemích světa.

„Měřitelnost efektivity reklamní strategie je běh na dlouhou trať, výsledky můžeme měřit až po delším časovém období. Komunikační agentura EURO RSCG správně vyhodnotila naše zadání připravit reklamní komunikaci s akcentem na „to nejlepší z vědy a to nejlepší z přírody“ a dokázala integrovat základní komunikační strategii společnosti do celého media mixu. Tak vznikla reklamní kampaň „Inspirováno přírodou, vyvinuto Oriflame“. Za velmi důležité považujeme především konzistentnost reklamní komunikace naší značky, spojení přírodních prvků s produktovou komunikací a to, že její základní koncept z roku 2005 zůstal po dobu dvou let zachován. Tak můžeme dnes sklízet úspěchy, jak z pohledu obchodních výsledků, tak především z pohledu veřejnosti o povědomí o značce Oriflame a hodnocení efektivity reklamních kampaní, přestože mediální investice Oriflame nedosahují výše lídrů v daném segmentu. Pravidelný výzkum, který nám provádí výzkumná agentura Markent, uvádí povědomí o značce Oriflame na úrovni 26 % v prosinci 2004 v době před nasazením zmíněné kampaně a na úrovni 52 % ve výzkumu z července r. 2007, což dokazuje 50 % nárůst,“ říká Simona Kijonkova, manažerka reklamy a PR.

Soutěž spatřila světlo světa v roce 1968. Poprvé ji zorganizovala Americká Marketingová Asociace se sídlem v New Yorku (AMA N.Y.). O třináct let později, v roce 1981 ji do Evropy zavedla Německá Asociace Reklamních Agentur (GWA). Později se začala tato soutěž pořádat v Belgii, Holandsku, Francii, Rakousku a Švýcarsku. Kromě evropských zemí najdete Effie i v Chile, Mexiku, v Indii či Japonsku. V současné době se ocenění EFFIE uděluje na pěti kontinentech ve více než 30 zemích.

V České republice byla EFFIE poprvé uspořádána v roce 1997, kdy ARA (Asociace reklamních agentur - dnes AKA) získala licenci od americké společnosti AMA N.Y. První české Effie se účastnilo 13 agentur, které přihlásily 23 kampaní. Do desátého ročníku v roce 2006, který se konal pod záštitou ministra průmyslu a obchodu, bylo přihlášeno 76 kampaní a gala večera spojeného s vyhlášením výsledků se účastnily přes tři sta představitelů předních firem a agentur, sdělovacích prostředků a osobnosti politického i hospodářského života.

Zpět
Přírodní švédská kosmetika Oriflame.cz: make-up, vůně, parfémy, péče o pleť, péče o tělo, péče o vlasy, wellness, katalog